Tym razem mieliśmy okazję pracować nad BMW E82 z roku 2010 z silnikiem 2.0d 177KM
Na pierwszy rzut oka widać, że zadbany egzemplarz, tym bardziej byliśmy ciekawi co da się z niego wycisnąć :)
Pierwsze pomiary - okazało się, że BMW generuje w serii 174KM i 344Nm.
Zabraliśmy się więc do pracy, modyfikacja oprogramowania sterownika silnika - i kolejne pomiary - finalnie wyszło 223KM i 456Nm.
Auto już na fabrycznej mocy fajnie jeździło, małe, lekkie, zwinne - dawało frajdę z jazdy.
Teraz po modyfikacji zrobił się mały "wariat". Auto ciągnie do przodu aż miło, wciska w fotel niczym samolot przy starcie ;) , a tak na poważnie - różnica przeogromna, dodatkowe prawie 50KM i ponad 110Nm robi robotę tym w małym "bolidzie"...
Modyfikacja mocy Stage1:
seria 174KM/344Nm
stage1 223KM/456Nm
Doszło: +49KM i +112Nm