Ford Mondeo MK5 z rocznika 2015 z silnikiem 2.0TDCi 150KM (posiada zderzak tylny od wersji 180KM) z automatyczną skrzynią biegów Powershift, wleciał do nas na kilka modyfikacji: chiptuning silnika, chiptuning skrzyni biegów, modyfikacja licznika.
Modyfikacje były przeprowadzane w 2 etapach: pierwszy - chiptunig silnika.
Pomiar serii pokazał 151KM i 343Nm - zabraliśmy się za modyfikację oprogramowania sterownika silnika - kolejne pomiary i finalnie otrzymaliśmy 209KM i 453Nm.
Mondeo po tym zabiegu zupełnie inaczej jeździ, przyspiesza zdecydowanie lepiej, natychmiastowo reaguje na wciśnięcie gazu, a wyprzedzanie to czysta przyjemność. Bez porównania do serii - to auta wręcz wyrywa się do przodu i wgniata w fotel :)
Kolejnym etapem był chiptuning skrzyni biegów (po około 3 miesiącach od zmiany mocy) - modyfikacja ma za zadanie zmianę punktów przełączania biegów oraz zwiększenie ciśnienia oleju.
Dzięki tej modyfikacji uzyskaliśmy utrzymywanie obrotów na poziomie 1500 (w serii skrzynia trzymała 1100br) i do tego skrzynia potrzebuje mniej czasu na procedurę zmiany biegu. Efekt jest taki, że skrzynia nie męczy silnika na niskich obrotach, a my mamy pod nogą stale dostępny moment obrotowy. Już otrzymaliśmy info od klienta, że po modyfikacji skrzyni spalanie spadło o 1 litr :)
Ostatnim krokiem była modyfikacja licznika dzięki czemu pojawiła się grafika na liczniku oraz cyfrowa prędkość w środkowej części wyświetlacza.
Przeprowadzone modyfikacje :
chiptuning silnika
- seria 151KM/343Nm
- stage1 209KM/453Nm
chiptuning automatycznej skrzyni biegów Powershift
modyfikacja licznika Convers