Przykład modyfikacji Skody Octavi z roku 2015 z silnikiem 1.6TDI 110KM
Niektórzy twierdzą, że silnik 1.6TDI w Octavi to nieporozumienie. Gabaryty auta i jego waga sprawiają, że Octavia nie przyspiesza, nie radzi sobie przy wyprzedzaniu i w ogóle ten silnik jest zbyt mały do tego auta. Prowadzenie takiej Octavi = emocje jak na grzybach (chyba, że dojdzie do wyprzedzania - to wtedy emocji jest mega dużo)
Mamy na to radę - pokażemy jak można poprawić jego dynamikę, przyspieszenie w taki sposób, żeby efektem była poprawa bezpieczeństwa, frajda z jazdy i wreszcie pojawiły się emocje z prowadzenia.
Pomiar serii pokazał, że Skodzie trochę brakuje do serii - 100KM i 237Nm to moc i moment jakimi dysponowała Octavia (nie ma się co dziwić, że nie jedzie)
Po naszej modyfikacji dokonaliśmy finalnych pomiarów - efekt - 148KM i 347Nm.
I teraz to co najlepsze - wrażenia. Wsiadając do Octavi 1.6tdi nie spodziewamy się cudów, ale nie w przypadku tej skody. Już pierwsze przejechane metry pokazują, że mamy do czynienia z czymś co nie przypomina 1.6. Auto jest bardzo zrywne, szybko wkręca się na obroty, natychmiastowo reaguje na gaz, przyspieszenie jest zdecydowanie lepsze niż przed zabiegiem. Na tą chwilę śmiało może konkurować z większymi jednostami 2.0 150KM :). Wrażenia - bezcenne - aż chce się wsiąść i jechać.
Dzięki naszemu zabiegowi poprawiła się dynamika auta, przyspieszenie, reakcja na gaz - a do tego wszystkiego - nastąpi spadek spalania...
Modyfikacja mocy Stage1:
seria 100KM/237Nm
stage1 148KM/347Nm
Auto odżyło, stało się lekkie i zdecydowanie lepiej przyspieszało. Jednym słowem - jest moc.