Głównym powodem wizyty właściciela Passata w naszym warsztacie była praca skrzyni automatycznej DSG. Chodzi o to, że te skrzynie (i nie tylko te) utrzymują zbyt niskie obroty podczas trzymania stałej prędkości. Obroty silnika utrzymywane są na poziomie 1000-1100 co negatywnie wpływa na podzespoły skrzyni jak i na silnik.
Przeprogramowaliśmy sterownik skrzyni w taki sposób, aby podwyższyć punkty zmiany biegów czego efektem są wyżej trzymane obroty, auto ma stale dostępny moment obrotowy - dzięki temu jazda jest przyjemniejsza a co ważniejsze działanie skrzyni nie wpływa negatywnie na nią samą oraz na silnik.
Oczywiście zajęliśmy się również mocą:
Pomiar serii wykazał, że VW dysponuje mocą 154KM i 347Nm.
Po przeprogramowaniu sterownika silnika otrzymaliśmy 178KM i 420Nm.
Po zabiegach chiptuningu silnika i skrzyni jazda Passatem stała się przyjemna i dynamiczna. Wciśnięcie gazu powoduje natychmiastową reakcję pojazdu. Wisienką na torcie tego typu zabiegów jest obniżenie zużycia paliwa...
Modyfikacja mocy Stage1:
seria 154KM/347Nm
stage1 178KM/420Nm
Chiptuning automatycznej skrzyni biegów DSG - zwiększenie ciśnienia na sprzęgłach, podwyższenie punktów zmiany biegów